Wake Up Squad med Wake Up Call

Igår fick jag ett mycket glädjande besked: helgen, en såkallad "powerweekend", med miljöengagemang med andra ungdomar blir av! Denna är starten av mitt projektarbete och kommer att gå av stapeln redan nästa helg, den 3-4 oktober. Nu är det på sin plats att jag avslöjar lite mer angående mitt projektarbete.

Två goda vänner till mig Sven och Oleg är mycket duktiga miljöentreprenörer och har ett företag vid namn Wake Up Call (www.wakeupcall.se) som arbetar just med att informera och engagera människor i klimatfrågorna. I slutet av sommaren när jag satt med en gnutta projektarbetesångest (eftersom jag satt tomhänt utan projekt) och pratade med Sven kom han som en skänk från himmeln med svaret på mina problem och ett kalasroligt projekt i given.

Sven har startat ett eget systerprojekt till Wake Up Call som heter Wake Up Squad, och det är där jag och fem andra ungdomar kommer in i bilden. Vi ska under två helger utbildas till fenomenala miljövetare och smidiga konferensdeltagare för att sedan delta tillsamns med Sven som observatörer vid det stora klimatmötet i Köpenhamn. I mina öron låter detta bara fantastiskt spännande och intressant! 

Jag tycker det verkligen ska bli roligt att komma iväg och få känna att man gör något på riktigt, lär sig något och är med om något verkligt stort! För förhoppningvis så fattas det några beslut som kan rädda vår värld in på en bättre väg en den som vi rasar utför i nuläget.

Det ska bli spännande att träffa gruppen, den enda jag vet som ska delta är min underbara vän Maja (vilket är toppen!) men jag är säker på att det är ett härligt gäng eftersom det är Sven har dragit ihop det.

Nu blir det idol en stund, får ju supporta Kristianstads-Calle.
Det kommer mera, vi hörs!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0