Tummen upp.

En riktigt stor tumme upp för idag kom ytterligare ett kanon besked: Jag blev antagen till Brysselresan!
Det är en studieresa som skolan annordnar, det är 25 elever från Österängsgymnasiet som får åka och lyckliga jag blev en av dem. Huvudmålet med resan är ett besök på Eu-parlamentet, vandra i maktens korridorer. Det alltid roligt att få komma ifrån vardagen ett tag, även om jag stormtrivs i min fina klass och skola så är det skönt att ha något att se fram emot. Åh vad roligt vi ska ha det. Fast nu blir det till att titta väldigt långt framåt, för resan äger inte rum förrän v.15. Den brukar vara på hösttermien men blev senare lagd på grund av Svininfluensan, lite väl hysteriskt om ni frågar mig. 

Bra grej nummer två är att jag åkte iväg för att skaffa mig lite information om bärbara datorer igår och kom hem med en purfärsk laptop, otippat men det känns mycket bra! Jag har funderat länge på att jag skulle vilja köpa en men har inte kommit till skott, men vem har tid till att fundera det är lika bra att klippa till direkt.

Vi avslutar fredagsinlägget med ett passande citat:
"En del har tusen skäl till varför de inte kan göra vad de vill, när allt de behöver är ett enda skäl till varför de kan." (Mary Frances Berry)

Kommentarer
Postat av: eco chic

Vad spännande för dig med resan :) Vilket fint citat, väldigt tänkvärt faktiskt!

2009-09-27 @ 12:05:57
URL: http://ecochic.blogg.se/
Postat av: Johanna

Ja det ska bli hur kul som helst! det tycker jag med, det skulle bli intressant om man alltid följde det. Tack ska du ha!

2009-09-27 @ 15:03:08
URL: http://envarning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0