The Age of Stupid

Idag hålls ett FN toppmöte i New York som ska vara förberedande för det stundande enorma klimatmötet i Köpenhamn där alla världens ledare kommer att delta (och som kommer vara en väsentlig del av mitt projektarbete, vilket ni kommer få höra mer om så småningom). I samma veva så släpps också filmen Age of Stupid av Franny Armstrong världen över. Det är en film som utspelar sig år 2051 då de naturkatastrofer och den globala uppvärmning vi nu förutspår kommer att ske, har inträffat. En man ser tillbaka och frågar sig, varför gjorde vi inget tidigare?
Förhoppningarna är att The Age of Stupid ska få samma genomslagskraft som Al Gores film En obekväm sanning. Jag hoppas att filmen är välgjord och intressant så att budskapet når fram och människor väcks ur sin dvala. Jag ser fram emot att se den, men eftersom den enbart visas på bio i några svenska städer och Kristianstad inte är en av dem får det nog bli på dvd. Det är som sagt premiär idag i massvis av länder och man räknar med att filmen ska nå ut till 250 miljoner människor. Roligt och sevärt säger jag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0