min katt.

Min katt är galen.
Jag har två katter varav en av dem är Ace, 2,5 år gammal. Unga fröken Ace har ett lite väl produktivt intresse för hankatter har det visat sig, under dessa år har hon nämligen lyckats klämma ut 22 kattungar! Vilket är lite extremt skulle jag vilja säga, speciellt eftersom det är en tanig tös vi talar om.
Senaste tillskottet i hennes släktled var åtta söta små krabater så sent som idag. Imorse när jag kom in på toaletten, där vi har ordnat en litet kryp-in till henne, låg där 5 nyfödda kattbebisar och jag tänkte att de va väl lite väl många. Sen kommer jag hem på eftermiddagen och då har den rackarkatten lyckats med bedriften att föda ut tre till. Jag börjar bli verkligen bli lite orolig för henne. Tur att hon har tagit så väl hand om sina ungar tidigare i allafall, men det kan väl ändå inte va hälsosamt att få så många? Vi skulle ge henne p-piller men hon hann bli gravid innan första pillret. Två veckor sen vi lämnade bort den sista kattungen från hennes förra kull (som bestod av fem kisar). Som sagt: min katt är galen.
Ace och hennes nyfödda sötnosar.
Är du intresserad av en kattunge till jul så säg då bara till!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0