Eco shopping

Shopping är en typisk vardagsgrej som man verkligen bör tänka sig för vad det egentligen är man släpar med sig hem i kassen. Vilket jag kan erkänna att jag är mycket dålig på. Det är inte så att jag överkonsumerar kläder, skor och accessoarer. Det är snarare så att jag har en förkärlek till riktiga "klipp". Att komma ut från butiken med halva kassakistan kvar och ändå några makalöst fina plagg i shoppingbagen, det kan faktiskt ge en riktigt kick. Nackdelen är väl att vid sådan shopping blir det genast inte så noga om produkterna är rättvisemärkta, tillverkade av något bra matrial eller hur längde dess skönhet kommer att hålla. 

Jag tänkte därför försöka bli lite bättre prioritera fairtrade proudkter, det som är lokalt tillverkat osv. Indiskan har ett eco-sortiment som jag redan har testat och hittills bara har överraskat mig positivt. De har snygga kläder av organiskt bomull och dessutom till bra priser. Jag två klänningar från Indiskans eco avdelning och är mycket nöjd med de båda. Nackdelen med Indiskan är ju att kläderna oftast har transporterats långt vilket ger en betydande miljöpåverkan trots att de är tillverkade av organiska matrial, men som det sägs: flera bäckar små.. 
Här två godbitar ur Indiskans Eco sortiment inför hösten.
                   
249 kr                                       149 kr
Färgstark och med fin form,        Enkel, alldaglig och skön.
det är så jag gillar det bäst.

Mer rolig eco-shopping för både honom och henne finns bl.a på www.allgoodclothing.se. Där finns ett ihopplock av de märken med snyggast ekologiska kläder. Tyvärr kan ju vissa av priserna kännas lite svidande, men det kan det vara värt. Där finns kläder och prylar till (som tur är) varierande priser. De har även lite rea (jubel för sånna som mig), så passa på.   
    
550 kr                                345 kr
Push polo " I-Path"              Manaca tee "Zion"

Hoppas detta kan vara inspirerande. Återkommer med mer.
Förresten, mycket höst i luften idag tillochmed lite regn. Även om jag älskar årstiderna så är det inte utan att sommaren står i en klass för sig själv. Positivt för min glöd inför dessa mörka tider är att jag börjar känna skidåkningssuget. En bokad skidresa hade inte suttit helt fel.

På återseende!

Kommentarer
Postat av: matzzy

jag kan inte se kläderna, men jag tycker det var fina beskrivningar ändå. hoppas statzzen blir höga idag. haaaj!

2009-09-24 @ 08:23:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0