tankar på ett tåg.

Jag debuterar just för tillfället som tågsurfare, och det känns mer fancy än vad jag någonsin hade kunnat föreställa mig. Fabulous. Tåget rullar mot Stockholm vilket mycket känns fint. Solen lyser på frosten utanför och det höjer mysfaktorn ännu ett snäpp. Tåg är verkligen det bästa ressättet. No doubt.

Då kan vi ju passa på att slänga in en lista över varför jag uppskattar tåg.

1. Det är lugnt och skönt, och är det inte det så kan man flytta till en tyst kupé så var saken biff.
2. Det är gott om plats där man sitter, och dessutom finns det gångar och vrår med utrymme för bensträck och diverse gymnastikövningar. 
3. Ta med en god frukost så får tågresan en himmelsk start. Det är så skönt att inte äta direkt när man går upp när man vet att man så småningom kommer få en fantastisk frukostbuffé. 
4. Boka biljetten 90 dagar i förväg så kan du åka urbilligt i första klass och få gratis internet. Top noche. 
5. Prata med din granne. Resulterar nästan uteslutande i en trevlig pratstund och ofta en spännande anekdot från främlingens strapatser. (liten notis dock: märker du att din granne verkligen inte är på snackhumör, ta det lugnt med livshistorierna, kan sluta i en väldigt beklämd stämmning) 
6. Missar man ett tåg så går det nästan alltid ett ganska så snart igen.
7. Tåg är en plats där det är helt okej att sova offentligt. Alltså kan man sova igen nattimmar man har gått miste om. 
8. Det finns tid för sånt som man gärna vill göra men som annars inte riktigt prioriteras, tex: sticka, läsa, rita, tänka, lösa korsord, spela spel osv. 
9. Man kan bevittna söta vardaghändelser.
10. Det bör ju givetvis nämnas att det är det är det klimatmässigt bästa transportsättet.
11. Naturen är vacker.



Angående punkt nio
, har en gullig liten flicka i stolen bredvid. (2-3 år). Nyss råkade hon tappa en leksak och var på väg att börja gråta. Min mamma tog upp leksaken medan flickans mamma tog hand om hennes korta förtvivlan. När flickan fick leksaken igen sken hon upp och sa "Tack". Eftersom jag, mamma och damen bredvid alla blev förvånade över att flickan överhuvudtaget kunde prata började vi skratta, vilket gjorde denna unga fröken sjukt nöjd med sig själv. Ett gurglande barnskratt kom från barnet och efter denna succé bestämde hon sig för att kasta leksaken igen, det var ju grymt uppskattat sist! Små barn kan va så otroligt söta, uppmärksamhetssökande - javisst.

Det var allt för nu. Eftersom det här med tåginternet är fantastiskt spännande för en nybörjare som mig är det inte helt omöjligt att det kommer ett nytt inlägg inom en snar framtid. Kom på en grej till förresten, som är ett teckan på att höstvintern har kommit över mig. Jag som nästan aldrig kollar på film har lyckats se på film två dagar i rad och då är det väl lika bra att dela med mig av mina upptäckter. Film ett: The boat that rocked. En riktigt underhållande film om den första kommersiella radiostationen i Storbritannien. Film två: The Proposal. En typisk amerikansk komedi (med en gnutta romantik), men trots allt det förutsägbara är den mycket rolig och fin.

Kram,
Johanna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0