onsdagsmorgon

Efter en kväll igår med biokemi nötande kan jag erkänna att min inspirationskurva inte befinner sig på topp. Nu har plugget börjat dra igång på riktigt, och då är det ju kommer dessa måsten som man frågar sig när man kommer ha användning det man präntar in i minnet för en stund. Jag kan ju glädjas åt att det finns andra skolämnen som väcker ett betydligt större intresse hos mig, och andra lyckoämnen rent allmänt i vardagen.

Religionen är just ett sådant, delvis överraskande. Vi har änsålänge studerat olika livsåskådningar och judendomen. Jag är själv inte särkskilt troende, men det är klart att vi alla har våra funderingar kring livet, döden och allt där till. Det är intressant och se hur andra ser på frågorna, så mycket likt men ändå så olikt.

Vi såg över tio guds bud under en lektion, vi fick uppgiften att fundera över om det fanns något budord vi kunde ta bort och om vi hade något vi ville tillägga. Jag föreslog en omtanke för vår omgiving, där inkluderat medmänniskorna, naturen och djuren. Skulle inte det vara något det?

Förresten studentmössan beställdes i måndags, det närmar sig och det känns underbart. Snart kommer lite bilder från helgen. Förresten så har dom hittat dinosauriespår efter en Sauropod, den störste av dom alla, i Frankrike. Mäktigt.

Johanna af Kullen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0