Life as a rockstar..

..Nästan!

Jag har åtminstone varit med om mitt första möte med media idag, och magkänslan talar för att det gick strålande! Därav rockstarkänslan. Sven som ringde häromdagen och frågade om jag var intresserad av en intervju med Kristianstadsbladet, och ja, självklart var jag det. Sagt och gjort, idag intervjuades Sven, Maja och jag om projektet Wake-up Squad. Fantastiskt!

Vi började dagen med frukostbuffé på Bajonetten (min aptit kan nog klassas som den som hämmades minst av mediaprestationsångest eller något liknande), ypperligt delikat. Vi fick ta del av lite användbara tips och knep av Svens tidigare erfarenhet, och fick även möjlighet att fundera över vad vi ville få fram i intervjun. Otroligt viktigt, och mycket trevligt dessutom.

När vi sedan anlände (några minuter för sent i äkta rockstjärneanda) till K-bladet möttes vi av journalisten Jerker samt en fotograf som jag verkligen inte vill ska känna sig nedvärderad av mitt dåliga namnminne. Vi skickades dirket ut igen för att ta lite bilder, vilket bidrog lite till celebritetsfeelingen. Nej nu ska vi inte gå till överdrift här.. men ett fint bemötande var det!

Och det finare skulle det bli för sedan blev vi serverade kaffe, te & vatten i ett konferensrum uppe på redaktionen. Som Jerker hade hämtat, hör och häpna, på fjärde våningen! Sedan var allt en solskenshistoria, får man hoppas. Väntar med spänning på resultatet som troligtvis kommer att publiceras på fredag! Så håll ögonen öppna.

Det känns verkligen roligt att få sprida sina tankar. Vi vill få fram just det som Wake-up Squad handlar om, det går ha sjukt roligt samtidigt som man engagerar sig i världens viktigaste fråga. Trots att det kan verka ofattbart, är det möjligt och det är det bästa är att det är möjligt för alla.  

Imorgon rullar tåget iväg mot Stockholm där det blir en mamma-dotter dag, och efter det väntar en snabbvisit hos kusinerna i Dalarna. Men jag ska göra mitt bästa för att forsätta dela med mig av mina ord, för det är ju det jag vill. Annars är jag åter i Skåneland redan på fredag, så när jag sa snabbvisit så menade jag verkligen det.

With Love
& Respect.


Kommentarer
Postat av: Viktor

Det verkar ju rulla på riktigt bra! Hoppas du får det bra i storstan:) Illa att du sågar HP-maratonet på fredag dock ;)

2009-10-27 @ 23:57:12
Postat av: Johanna

Javisst, ibland så ska det skrälla till. hoppas det bra med cyklingen! haha ja det är illa, jag röstade ju för början av veckan. Tacktack villz.

2009-10-28 @ 08:29:28
URL: http://envarning.blogg.se/
Postat av: Sven

hahaha "samt en fotograf som jag verkligen inte vill ska känna sig nedvärderad av mitt dåliga namnminne"

2009-10-29 @ 00:33:12
URL: http://www.wakeupcall.se
Postat av: Johanna

haha jag kände att det var bäst att förtydliga att det är gaaaanska kass, man vill ju skaffa sig ovänner :)

2009-10-29 @ 12:54:07
URL: http://envarning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0