International Youth Prepatory Meeting

International Youth Prepatory Meeting for COP15 det är vad min helg delvis kommer att bestå av (klicka på länken för mer info). Eftersom jag inte gillar att tacka nej till grejer så får jag ibland en något hektisk tillvaro, och så har det blivit inför denna helgen. Hoppas att allt jag vill hinns med! Det ska det nog göra, som sagt: Vill man så kan man.

Som man hör på namnet handlar det om en förberedande ungdomskonferens inför COP15. Det kommer ungdomar från hela världen och kommer antagligen bli otroligt spännande! Jag ska delta två av tre dagar eftersom jag har en skola att gå i, och nära och kära att ta till vara på.

Det är ett möte av ungdomar från både europeiska länder och länder från världens fattigare länder. Jag tror diskussionerna och workshopsen kommer vara väldigt givande och inspirerande. Det känns också roligt att kunna knyta kontakter inför Köpenhamn (eller Hopenhagen som Olegs passport säger), känna att vi är många som strävar mot samma mål. Allt kommer att ske på engelska, vilket också kommer att bli en bra övning för mig. Konferensen i Köpenhamn kommer ju inte direkt hållas på svenska heller. Jag är lite orolig att jag missar väsentliga delar p.g.a. språket, men får hoppas att det går bra. Engelska brukar inte vara ett alltför stort hinder, men det är många okända begrepp, fast det gäller bara att komma in i det så löser det sig.

På lördag ska jag också få va med och agera på The day of Climate Action. Alla deltagare på konferensen kommer tillsammans bilda 350 på Stortorget i Malmö, det kommer sedan tas ett foto från en lyftkvarn. Mäktigt.

Under söndagen ska Sven och Oleg (mina klimatmentorer) hålla ett föredrag, Open Space: Survival Skills. Det ska bli intressant! Önskar dom all lycka till. Men det är rutinerade killar vi snackar om så det kommer säkerligen gå superbt.

Troligtvis kommer de andra deltagarna lite mer förberedda, men det blev trots allt bestämt så sent som igårkväll att jag skulle vara med. Jag är trots allt fortfarande i lärlingsstadiet, jag får se till att ta in allt jag lär mig och sprida det vidare till er!  



With Love.
For Change.


Kommentarer
Postat av: Maja

ÅH. Vad jag är avundsjuk. När vi ses i veckan får du berätta om allt! När ska vi ses?

2009-10-22 @ 22:07:27
URL: http://majalinnea.wordpress.com
Postat av: Maja

ÅH, vad avundsjuk jag är. Jag vill också vara där det händer, känner mig sjukt isolerad här uppe. :( Så är det ju högskoleprovet på lördag... Nr jag kommer hem får duberätta om allt! när ska vi ses? :)

2009-10-22 @ 22:11:57
URL: http://majalinnea.wordpress.com
Postat av: Maja

hm jag trodde inte det skickades :)

2009-10-22 @ 22:16:34
URL: http://majalinnea.wordpress.com
Postat av: Johanna

Attans, jag trodde ändå att du skulle hinna vara med! Det ska jag verkligen göra. Kan du måndag eller tisdag? :) För dom dagarna funkar iaf kalas för mig. Lycka till på lördag!!

2009-10-22 @ 23:10:47
URL: http://envarning.blogg.se/
Postat av: Sven

hahaha snälla posta en bild på "lyftkvarnen" jag är sjukt nyfiken på hur en sån ser ut!

2009-10-25 @ 01:05:11
URL: http://www.wakeupcall.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0