I ett hus i orsa i dalarna.

I ett hus i Orsa i Dalarna som jag är mycket imponerad av. Jag befinner mig hemma hos mina kusiner. Det är inspirerande att komma hit eftersom dom har dels ett fantastiskt ekologiskt sortiment och dessutom ett jättemysigt kreativt intrett hus. När man öppnar skafferiet är det ekologisk märkning på nästan allting, vilket också är som godis för ögonen eftersom ekologiska förpackningar ofta är mycket finare än de vanliga. Dessutom är huset självbyggt, vilket är mäkta imponerande det med. Detta blir bara ett kort litet inlägg, nu ska vi äta vegetarisk gratäng med mozarella och sedan blir det en promenad med hundarna.

Det där med att välja ett ekologiskt sortiment och svenska råvaror är egentligen inte ett svårt val. Det är sant att det påverkar plånboken, men allting är en fråga om prioritering. Vissa saker kan vara värdera högt. Viktigt är att det kommer av egen vilja, att man väljer det ekologiska genom en medvetenhet att man bidrar till något bra. Annars kan det vara svårt att begripa vad det skulle kunna göra för skillnad.

Med kärlek,
Johanna

Kommentarer
Postat av: matilda

självbyggt, innebär det att det byggde sig själv? mäkta imponerande ja.

2009-11-02 @ 07:45:12
Postat av: Johanna

javisst gjorde det de. really impressive.

2009-11-02 @ 10:18:42
URL: http://envarning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0