Go Brazil. Go Promoe.

Skövling av regnskog i Brasilien har minskat, det går åt rätt håll. Regnskogsskövling står för en femtedel av världens utsläpp av växthusgaser, med andra ord ett problem att ta på allvar. Känns ju därför väldigt bra att Brasilien har börjat tänka på konsekvenserna för klimatet, även om det säkerligen är många fler pusselbitar med i spelet.

Dagens andra roliga är att svenska hip-hop artisten Promoe var med i morgonpasset, mitt ständiga morgon sällskap. Han är en fin människa och han gör grym musik, inspirerande texter. Det blev rejäl kontrast med programledarnas pladder (som jag förvisso tycker väldigt mycket om) mot Promoes lugna och eftertänksamma stämma. Han uppmärksammade Emil Jensens cykelturné som ett bra statement för miljön, och jag kan inte annat än hålla med. Fina Emil förklarade det snarare med att han aldrig hade klarat av att ta körkort. Han analyserar allting lite för långt, och då kan det vara svårt att hänga med i körlärarens instruktioner. När han säger sväng höger, är det verkligen det han menar då? Som sagt, fina Emil.

Tur att de hade en så bra morgongäst, annars hade jag kunnat känna att det va lite ovärt att jag gick upp klockan åtta när min morgonlektion var inställd och jag hade kunnat sova minst en timme till. Menmen, det finns ju värre saker att gräma sig över och det har jag inte tid med eftersom jag har haft den bästa helgen.

Passar även på att säga grattis till Mimmi Persson, äntligen 18.

Kram,
Johanna.

Kommentarer
Postat av: Maja

Du bloggar vädligt bra måste jag säga Johanna! :D Och i helgen kommer jag hem och jaa... då får ju jag träffa dig och det ska bli askalas. Vet du om det är fest på g kanske? :)

2009-10-19 @ 21:48:53
URL: http://majalinnea.wordpress.com
Postat av: Johanna

Tacktacktack gulligaste maja! Jag får inspiration av den rutinerade. Nämen är det sant! vad kul, hur kommer det sig? det är såsåså mycket fest på gång, utgång på fredag iaf :) vi ska dock förfesta med födelsedagsmiddag hos mimmi, sen blir det class och dit tycker jag verkligen att du också ska :)

2009-10-19 @ 22:23:01
URL: http://envarning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0