350, 24 oktober.

Den 24 oktober infaller den internationella klimatdagen, och det kommer att uppmärksammas. Runtom i världen bildas sifferkombinationen 350 för att symbolisera den halten koldioxid vi bör ha i atmosfären för att vår planet ska överleva. Det startade med en ungdomsgrupp i USA, spred sig runt i världen och är idag en internationell årsdag - inspirerande minst sagt. 



En kortfilm om vad 350 står för.

350 har tagit form på massor av olika vis; flygfoton, människoformationer, konstverk, videos, dans och ja, alltmöjligt. Hade du kunnat tänka dig att uppmärksamma klimatdagen? Det hoppas jag.

Ikväll ska jag servera på en tillställning där man ska kora ett guldäpple, undra om det är lika sagolikt som det låter.

På återseende,
Johanna



Kommentarer
Postat av: Maja

Ett guldäpple? Vad är det för tillställning? :)

2009-10-21 @ 18:51:22
URL: http://majalinnea.wordpress.com
Postat av: Johanna

Jag fattade det som att det va en tillställning som spririt of food annordnade, sen sponsrade Le citron vert (om är en catering firma där jag jobbar lite ibland) med mat. Dom hyllade äpplen, tur att någon ger dom lite uppmärksamhet kan ju lätt hamna lite i skymundan annars :)

2009-10-21 @ 22:51:58
URL: http://envarning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0