Våga välja världen

Häromdagen kom när jag va i skolbiblioteket kom bibliotikarien fram till mig och berömde mig för tidningsartikeln. Hon hade ett gäng exemplar av boken Våga välja världen (Nils Nyberg) och undrade om jag kunde dela ut dem eftersom jag var aktiv. Hmm tänkte jag, lite svårt att veta hur det skulle gå till. Jag tackade och tog emot en bok och sa att jag skulle sprida ordet om boken, om den var bra förstås. Jag har bläddrat lite i den lilla boken och den innehåller faktiskt många fina grejer! Flera citat kring engagemang, vänskap, glädje och ja, allt mellan himmel och jord. Där finns också en massa konkreta och användbara tips för en mer hållbar livsstil.




Är någon intressrad så har jag de rätta kontakter för att hooka ett exemplar till just dig. Annars finns den ju i bibblan för de som hänger på Österäng.

Tänkte ta några tankeställande fakta ur boken, mycket möjligt att den kommer fler tips från den framöver!

* Svenskens hushåll slänger upp till en femtedel av all mat som köps in i soperna, fy skäms.
* Vattenkokare och mikrovågsugn sparar både tid och miljö.

* Att flyga malmö - stockholm tur&retur släpper ut 400 kg koldioxid, bilen ger 120 kg, buss 20 kg och tåg enbart 1 kg. Svårt val? Njaa..
* Tv, stereo och datorer står för 20% av hushållselen, de drar elektricitet även i stand-by läge - stäng av.

No one can do everything,
but everybody can do something.
Make your something count!


Kärlek & respekt.
Johanna


Kommentarer
Postat av: Viktor

ooh, Ge mej bok eller berätta var jag hittar den i bibblan!! (:

2009-11-13 @ 22:37:01
Postat av: Johanna

Klart du ska få en bok munk.viktor! fråga bibliotikarien :)

2009-11-15 @ 16:04:45
URL: http://envarning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0