Ursäkta mina kära vänner

Ja, ursäkta mina kära vänner för att jag har varit otroligt inaktiv här på sistone! Jag kan erkänna att trots att jag inte skriver är jag ändå inom en snabb liten runda för att se om någon har hittat hit, och lika lycklig blir jag varje gång att ni är trogna fina människor!

Anledningen till mitt bloggstopp är delvis helgfirande, då blir ofta datorn med glädje bortprioriterad. Min helg bestod av utgång på fredagen, premiär för fröken Rahm som fyllde 18 för exakt en vecka sedan, Winnerbäck på lördagskvällen och en riktigt pluggdag på söndagen. Dessutom avslutades helgen med en Jesus Christ Superstar konsert i heliga trefaldighets kyrkan, den musikalen är nog bannemej det bästa som kristendomen har producerat! Fantastiska låtar. Jag blir ständigt avundsjuk när jag ser musikaler, jag vill också!

Sedan är det plugget som lärarna helt plötsligt har kommit på att de ska överrösa oss med. Men man ska inte klaga, som dom berättade på Christer i p3 idag, förr i världen kämpade dom hela sitt liv för att ta reda på något. De gick igenom de mest fasansfulla prövningar för att eventuellt tillslut komma fram till ett forskningsresultat. Och den slutliga vetenskapen som de eftersträvade kan vi idag genom några snabb klipp på datorn få fram utan minsta lilla smärta eller motgång. Eller jo.. ibland segar ju internet och då blir man ju rent ut sagt förbannad! Tack Christer för lite perspektiv!

Vad har hänt annars på sistone?
Hastigheten på halva sträckan till stan och till min skola har ändrats från 90 till 70. Bra för omgivningen och klimatet, men sjuttsingen vad surt för mig. Eftersom jag mer än ofta kommer iväg liiite för sent hjälper ju inte detta precis min "förseningsgen". Jag vet faktiskt inte anledningen till förändringen eller om den är omfattande i kommunen, kan bero på att det finns mycket vilt längs vägen. Men förhoppningsvis kommer snart min klimatsmarta sida övervinna den lata. Detta är trots allt ett steg i rätt riktning!

Vad jag heller inte har nämt är att Wake-up Squad ska ut och resa igen i februari. Det bär av norrut till Jokkmokk och delta i "Jokkmokk Winterconference" (klicka på länken för mer info). Denna ungdomskonferens, som den här gången har klimatet i fokus, infaller i samband med den årliga samemarknaden i Jokkmokk. “Changing Climates: The new political and evironmental reality for Northern Communities”, står det på hemsidan vilket talar för en spännande konferens fylld av inspiration.



Det ska bli riktigt spännande med både konferensdelen och att få utforska dessa norra delar av vårt land! Det blir det längsta norrut jag någonsin har tagit mig så det blir en upptäcksfärd som heter duga. Gäller bara att passa på att utforska med full kapacitet under de ljusa timmarna, för vi åker ju under norrlands mörka tid, så många soltimmar är det inte att räkna med.

Det var allt för just nu. Återigen, tack till alla fina som läser & kommenterar. Det är sjukt peppande!

Med Vänliga Hälsningar,
Johanna.


Kommentarer
Postat av: amanda king

då kan du hälsa på Peters släktingar (psykologiläraren)fifan vad najs! när sker denna resan?

2009-11-25 @ 22:26:35
Postat av: Johanna

Haha det ska jag minsann göra! får fråga han efter lite nummer o sånt. Ja, ska bli riktigt fint! Första veckan i februari bär det av till snöriket.

2009-11-25 @ 22:37:35
URL: http://envarning.blogg.se/
Postat av: Viktor

ooh, Jokkmokk låter ju riktigt fräckt! Men ett litet tips, glöm inte att du behöver minst 5 lager jackor och underkläder om du har planerat att ta dig ut ;D

2009-11-26 @ 23:26:09
Postat av: Johanna

Tackar för tipset ville! blir en tung packning det här..

2009-11-27 @ 14:19:44
URL: http://envarning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0