människan.

Albert Einstein sa en gång att människan använder enbart 10 procent av sin egentliga kapacitet.
Skrämmande sant.

Det är kanske såhär vi ser omvärlden?

Bilden är från en höstpromenad i Dalarna med min kusin Moa.

Fast idag har jag nog minst använt elva iallafall. Jag har räknat matte, skrivit svenska, spelat innebandy och pillat med headern här uppe. Krävs lite extra kapacitet för det minsann!

Igår välkomnade jag advent med öppna armar och imorgon säger vi adjöss grådaskiga november och hej mysiga december. Det är verkligen galet hur det slår över snabbt från det mörka och trista till den upplysta och intensiva  julmånaden. Fast vissa har ju verkligen inte lärt sig tjusningen med lite mysig julbelysning. Det finns ett hus i fjälkinge som verkligen tar priset, inga miljöhjältar direkt. Dom har verkligen smällt upp all julbelysning de någonsin har kommit över, extremt. Ska försöka fixa en liten bild, annars får ni ta en tripp till den lilla byn, det huset är helt klart en sevärdhet.

En vecka kvar.

With hope,
Johanna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0