Klimatsmart or not?

5.7 ton växthusgaser/år, inte ett resultat jag kan känna mig så nöjd med va?

Men de är därför jag engagerar mig! Jag vill verkligen kunna förändras, och tror också att jag kan det. Kan ju trösta mig med att jag bor på landet, så bilresorna som skjuter koldioxidhalten i höjden är ju faktiskt relativt nödvändiga. Mitt resultat låg strax under medelsvenskens, så det är jag och herr svensson som bör vakna upp nu.

Testa dig du med: http://div.dn.se/pollutioncalc/start.jsp
Berätta gärna ditt resultat!

 


Kommentarer
Postat av: emilia

4.4 ton växthusgaser / år! lite bättre än dig ju! Men det har med cyklandet att göra, GARANTERAT. Cyklandet hjälper mig med allt just nu - miljövänlig - vältränad - bra kondis osv osv...

Tjoho!

2009-11-27 @ 16:07:03
Postat av: Johanna

Jag är otroligt imponerad! Men ja, det ligger nog något i det. Jag önskar att jag hade din cykel-spirit och givetvis ditt cykelavstånd.

2009-11-29 @ 17:00:59
URL: http://envarning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0