en av sisådär trehundrafemtio.

Fick ett mail idag med min ackreditering till COP15, spännande! Det gjorde mig åter taggad efter en liten inspirationssvacka. Jag, tillsammans med wake-up squad, kommer att vara ackrediterade genom organisationen 350.org. Av en slump blev det ca 350 personer som ska åka till COP15, och vi är 7 av dem. Det ska bli fettfettfett.

Det känns knäppt att det är så nära i tiden. Har börjat inse det nu, i takt med att läxor, prov och inlämningar tornar upp sig inför jullovet. Dessutom har då och då en våg av jullängtan sköljt över mig, vilket också talar för att december ligger precis runt husknuten.

Igår var det uppsatsskrivning (nationellt prov) i Svenska B, och det var väl helt okej. Idag fortsatte jag på svenskaplugget och skrev ett tal under temat Relationer och starka band. Talet handlar om de fantastiska fördelarna med att vara yngst i familjen. Undra om jag ska våga visa talet för mina kära storebröder, jag har verkligen förskönat rollen som lillasyster. Har faktiskt bokstavligt talat skrivit att livet som lillasyster är synonymt med den gyllene vägen till himmelriket. Kanske en lätt överdrift, men med glimten i ögat tror jag att det kan bli en succé. 

Jag har även skrivit ett informativt tal i engelskan om Wake-up Squad. Det blir en snabb presentation om projektet och deltagarna. Hoppas att det också blir lyckat och att jag kan hålla min rampfeber i schack. 

Nu blir det mera plugg (yeayeayea), sedan träning och slutligen middag med fina vänner till familjen. Jag har gjort mitt livs första pajdeg, ska bli intressant. 

/johanna.  


Kommentarer
Postat av: Oleg Izyumenko

Visst blir det fett!!! ;-) Ulrika och jag har just pratat om det: hur underbart är det att flera av matlagets kidz kommer att vara på COP15 tillsammans! Kan inte vänta på det, verkligen, drömde om COP15 även inatt!



Lycka till med studier, Johanna, hoppas att du klarar de mesta innan gallenskapet börjar den 5:e december. ;-)



/Oleg

2009-11-23 @ 16:31:54
URL: http://www.350.org/sv
Postat av: Johanna af kullen

Det kommer det verkligen Oleg! haha lite galet faktiskt, men det sägs ju att man blir som man umgås! då får man hoppas att de va en trevlig dröm då!



Tack så mycket, jag gör mitt bästa för att få undan så mkt som möjligt!

2009-11-24 @ 16:12:55
URL: http://envarning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0