dagens tips dagens tips lalalalalaa dagens tips!

Dagens tips!

Och det handlar om roliga, energisnåla grejer man kan göra i höstmörkret. På sommaren hade det varit denna listan varit barnsligt lätt att skriva, då känns ju utomhuslivet ändå så lockande. Det finns faktiskt fina grejer att göra när man har stängt av datorn, tvn, den onödiga belysningen och allt annat elektriskt tjafs. Alltså, här kommer lite nu-känner-jag-för-att-inte-tära-på-vår-kära-planet-utan-istället-göra-något-annat-gött-listan:

  • Spela innebandy (det har jag gjort ikväll, med fantastisk framgång, vilket gjorde mig så pepp att jag blev inspirerad till att skriva denna lista)
  • Sporta på annat vis! Basket, tennis, fotboll, you name it. Svett är fett.
  • Ät en kaka. Gärna en äpplepaj med äpplen från trädgården, eller exempelvis chokladbollar som sparar ugnstiden.
  • Innan du äter kakan - tänd ljus. En av de få grejer som folk säger är bra med hösten som faktiskt stämmer. Te, tända ljus och en filt är faktiskt löjligt mysigt.
  • Till kakan - spela sällskapsspel. Alias, rappakalja, närr & fjärran och alfapet är några av mina favoriter.
  • Läsa en riktigt bra bok, jag önskar att jag tog mig tid att läsa Stieg Larson.
  • Spela gitarr, eller något annat instrument.
  • Promenera. Viktigt att inte låtsas att det är varmt, då blir det plågsamt. Nej som förskolelärarna skulle ha sagt: Kläder efter väder, liten fika och ett glatt humör så blir det en underbar utflykt.
  • Pyssla & sticka.
  • Pussla.
  • Äta på tallrikar som man kan äta upp. Fick precis reda på av min chilenska bror att dom hade sådana under OS i Lillehammar. Coolt.
  • Spela ishockey-spel.
  • Leka mörker-gömme.

Hoppas listan kunde ge lite inspiration!
Här kommer dagens tips från Pang Prego. Hoppas att det också kan ge lite inspiration, eller snarare förnuft. Enjoy!




Förresten, ursäkta för den dåliga uppdateringen i helgen. Men jag lever och mår bra. Helgen bjöd både på stugmys, indisk-fest och lite jobb. En fantastisk kombination.

Peace, Love and Understanding.

/Johanna.

Kommentarer
Postat av: David

Det märks att du gjort ditt första mål i innebandyn och käkat mycket kaka älskling;)

2009-11-24 @ 20:54:51
Postat av: Johanna

Haha det gör det alltså, sjukt bra grejer bägge två iaf :)

2009-11-24 @ 21:54:26
URL: http://envarning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0