femte december, COY!

Första dagen av Conference of Youth har gått av stapeln. Jag har hämtat ut min passerbricka till COP15 och åkt gratis på bussen med den och alltså kännt mig jäkligt cool. Det har varit en underbar dag. Vi har träffat människor från verkligen hela världen och fått se så fantastiskt mycket engagemang.



Vi ägnade en lång stund med Arne Frostenberg som berättade sin spännande och inspirerande engagemang i klimatet. Jag är för trött för att göra den rättvisa just nu, så det får bli en återberättelse av denne trevliga visionär en annan dag (imorgon förhoppningsvis). 


At Bella Center.

Tro inte att jag har glömt... dagens julklappstips!
Det är fortfarande 19 dagar kvar till jul vilket innebär att om man ligger manken till kan man skapa en unik julklapp till någon nära och kär. Jag snackar om att använda sin kreativitet till att t.ex. sticka eller sy. En stickad halsduk är inte jättesvårt om man nöjer sig med en färg och får in det rätta knixet. En present med mycket kärlek.

Det blev en väldigt kort sammanfattning av en väldigt fin dag.

Avslutar med ett utdrag av något Arne sa angående varför det är enkelt att prata om klimatförändringarna, och varför skeptikerna är så pass få. Rakt språk, det gillar jag.
"Vi har så inihelvete rätt. Det är ganska enkelt egentligen, vi har levt ohållbart på den här planeten. Alla vet det."


With Love
With Hope


Johanna 


Kommentarer
Postat av: FriTänk

Arne är säkert trevlig, men skeptikerna är inte få, de får dock ingen plats i media så det kan tyckas så, när t.ex Agenda i SVT har "debatt" om Climategate finns bara "klimat-troende" med i panelen, vad är det för debatt? Du kanske har hört talas om stockholmsinitiativet? http://www.stockholmsinitiativet.se/ Ett bra ställe att starta på, jag rekommenderar deras "handbok för klimattänkare" (PDF): http://tinyurl.com/ybb6w5x till en början.



Och förresten, i en tidigare kommentar bad jag dig ta en Tuborg för mig, gör inte det, jäsningsprocessen avger CO2, inte särskilt klimatsmart ;-)

2009-12-07 @ 00:19:49
URL: http://tinyurl.com/yex55dm
Postat av: Oleg Izyumenko

Ignore them, Johanna

kram

2009-12-07 @ 01:34:32
URL: http://www.coolaner.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0